Preken & Podcasts

Publiceer eenvoudig preken op internet

Veel mensen vinden het fijn om een preek terug te kunnen luisteren of lezen, om thuis nog eens rustig het woord te overdenken. Anderen hebben de kerkdienst bijvoorbeeld gemist, maar zijn wel geïnteresseerd in een bepaald onderwerp. Daarnaast is het beschikbaar maken van uw preken op internet een prachtige manier om het evangelie verder te brengen dan binnen uw eigen gemeente.

Maak uw preken beschikbaar

Verkondig het goede nieuws

Het is goed om opnames van uw preken online beschikbaar te maken. Uiteindelijk komt geloof door het horen.  U kunt de opname van een preek opslaan als MP3 bestand maar het kan ook in de vorm van een video. Het is aan te raden om de preek (deels) uit te schrijven. Op die manier kan een bezoeker zowel lezen als luisteren. Daarnaast is het uitschrijven ook nuttig met het oog op vindbaarheid binnen Google en andere zoekmachines. Wie weet welke vrucht het draagt wanneer iemand zoekt op een bepaald thema en bij een van de boodschappen van uw gemeente uitkomt!

Podcast en uw kerk

Bereik een breder publiek

Wanneer u MP3 bestanden beschikbaar maakt binnen kerkSPOT dan is het ook mogelijk om deze als podcast te publiceren. Een podcast is een audiostream waarop mensen zich kunnen abonneren. Wanneer iemand geabonneerd is op uw podcast krijgt deze automatisch een melding als er een nieuwe uitzending beschikbaar is.

Voorbeeld Podcast