Interview met Shelley

Vijf jaar geleden werkten we nog met allerlei losse systemen. We hadden iets voor de website, voor nieuwsbrieven, ledenadministratie, intranet en we gebruikten whatsapp om snel berichtjes te delen. En voor een hoop zaken was nog geen oplossing. Dat hele systeem draaide toen op de schouders van 1 persoon wat zorgde voor een hoop instabiliteit en onrust. Want was als die ene persoon zou wegvallen? Om die reden is Rafaël Amersfoort toen op zoek gegaan naar een andere oplossing.

Stel jezelf eens voor?
Ik ben Shelley, getrouwd en moeder van een dochter van 19 en stiefmoeder van 2 dochters. Ik ben officemanager bij Rafaël Amersfoort waar ik samen met een collega het officemanagement verzorg. We zorgen dat alles rondom de kerk reilt, zeilt en goed geregeld is. kerkSPOT is hierbij onmisbaar.

Waar word je blij van?
Jezus!! Maar ik word ook heel blij van creatieve dingen doen. Dat vind ik ook het leuke van kerkSPOT, ik vind het bijvoorbeeld leuk om bijvoorbeeld in de CSS te puzzelen en dingen uit te proberen om de site er net wat anders uit te laten zien. Verder houd ik enorm van buitenritten op het paard en winkelen.

Wat vind je belangrijk in het leven?
Ik vind het belangrijk om goed te zijn voor anderen en zo de liefde van Jezus te laten zien aan anderen. Als ik zie dat er ergens problemen zijn en ik ken de persoon dan wil ik graag helpen. Het is liefde geven en liefde ontvangen.

Je werkt nu al een tijd met kerkSPOT, wat vind je de belangrijkste voordelen voor jullie gemeente?
Ik vind het fijn dat het een groot geïntegreerd geheel is, een alles in 1. Rapportages draaien in de ledenadministratie is bijvoorbeeld supersimpel doordat over een heleboel is nagedacht, je hoeft niet alles zelf te bedenken. Zo’n rapportage kun je ook gelijk gebruiken om een mailing te doen, hierdoor hoef je niet eerst alle gegevens te exporteren naar bijvoorbeeld Mailchimp of een ander systeem. Alles communiceert met elkaar!

Volgens mij gebruiken we op dit moment nog maar 50% van alles wat mogelijk is omdat we nog geen tijd hebben gehad om het verder uit te bouwen. We zijn pas geleden gestart om ook het vrijwilligersrooster te gebruiken voor alle medewerkers, dat is echt ideaal want iedereen krijgt hier nu pushberichten van. Het heeft zoveel voordelen.

Ik denk dat het belangrijkste voordeel is het het ons een hoop werk en tijd scheelt, het is een systeem gemaakt voor dummies. Ik ben beheerder maar heb totaal geen ICT achtergrond en ik kan er goed mee overweg.

"Ik ben beheerder maar heb totaal geen ICT achtergrond en ik kan er goed mee overweg"

Heb je wel eens eerder met een soortgelijk systeem gewerkt?
Ja, we hadden eerst een heel ander ledenadministratie systeem. Dat werkte gewoon heel anders, je moest telkens naar verschillende plekken toe om voor elkaar te krijgen wat je wilde en het was niet zo mooi op elkaar aangesloten als bij kerkSPOT.

Gaat er ook wel eens iets mis?
Ja, maar meestal als ik ergens tegenaan loop komt het door mezelf. Of ik verlang naar een feature die in de tussentijd allang gemaakt is maar me nog niet opgevallen was. Als ik ergens niet uitkom neem ik contact op met het supportteam en lossen ze het meteen voor me op!

Hoe ervaar je het contact met kerkSPOT?
Dat ervaar ik als positief. Wanneer ik een vraag opstuur dan heb ik binnen een paar dagen al antwoord, en vaak zelfs al de dag erna en is het meestal ook meteen opgelost. Als ze merken dat iets echt spoed heeft dan lopen ze ook echt die extra mijl, ook buiten kantoortijden, om ons te helpen.

Wat maakt kerkSPOT uniek voor jou?
In Nederland zijn er een aantal die iets doen voor de kerk. Tijdens onze zoektocht vijf jaar geleden hebben we meerdere bedrijven gesproken en kerkSPOT sprong hier op een positieve manier bovenuit. Je merkte in de meeste gesprekken dat men vooral iets wou verkopen. Bij kerkSPOT merk je aan de hele houding dat dit bij hun anders is. Ze hebben de visie om Gods Koninkrijk mee te bouwen, om samen aan de Grote Opdracht te werken. Ze willen kerken dienen door hun werk eenvoudiger te maken door middel van ICT.

"Bij kerkSPOT merk je aan de hele houding dat het bij hun anders is.
Ze hebben de visie om Gods Koninkrijk mee te bouwen, om samen aan de Grote Opdracht te werken"

Hoe zou je kerkSPOT beschrijven aan iemand die het nog niet kent?
Het platform maakt het kerkelijk werk zoveel eenvoudiger, en de mensen er achter zijn ook echt heel tof. Eduard heeft ervoor gezorgd dat kerkSPOT als organisatie stabiel staat, ook op het moment dat hij omvalt. Het draait niet op zijn schouders. kerkSPOT is betrouwbaar, solide, veilig, AVG proof en boven alles warm!

In het systeem zelf merk je dat doordat het werk echt eenvoudiger is, en tijdens alle contacten zijn ze ook heel open in hoe het met hun gaat. Het voelt ook echt als een samenwerking in relatie en niet als een leverancier-klant verhouding. We werken bijvoorbeeld ook samen met een ICT bedrijf die ons ondersteund op andere vlakken. Maar wanneer ik een probleem heb dan weten ze de helft van de tijd niet eens hoe ik heet.

"kerkSPOT is betrouwbaar, solide, veilig, AVG proof en boven alles warm!"

Wist je dat je ook zelf feedback kunt geven op het platform?
Ja dat wist ik en dat doe ik ook. Ze hebben een suggestiepagina waar je ideeën op kunt achterlaten waar anderen ook op kunnen stemmen. Eduard weet een hoop van de kerk en krijgt via dit systeem nog meer inzicht in wat er leeft. kerkSPOT geeft duidelijk aan wat de focus is voor het komende jaar. Ik vind dat heel goed en prettig omdat je dan weet wat je kunt gaan verwachten. Eduard neemt je echt mee in alle ontwikkelingen.

Wat vind je van de kosten van kerkSPOT?
Ik vind de kosten niet heel erg hoog, zeker niet voor wat we er allemaal mee kunnen. Stel dat de prijs zal stijgen zouden we het nog steeds betalen als we dat kunnen.

Heb je verder nog aanvullingen die je graag wilt noemen?
Nee, ik ben gewoon heel blij met kerkSPOT. Het is een tof bedrijf en tof platform!

« Bekijk alle blogs

Aanbevelingen