Kerkelijke redactie

Richt eenvoudig uw redactie in

In veel kerken en gemeenten is er één persoon die het volledige onderhoud doet van een website. Veelal doordat er niet veel mensen zijn die hiervoor de kennis bezitten. Deze persoon ontvangt diverse stukken die hij moet verwerken voor de website. Soms gebeurt het dat deze persoon het op een gegeven niet meer kan of wil. En dan is er een probleem, omdat er niemand anders is die dit kan.

Herkent u dat?

Het kan ook anders: met kerkSPOT

Binnen kerkSPOT is het mogelijk om meerdere accounts aan te maken die kunnen inloggen om kerkSPOT te beheren. Op die manier kunnen meerdere personen tegelijkertijd werken aan de informatie die gecommuniceerd moet worden. Wanneer dan één van de redactieleden om wat voor reden dan ook (tijdelijk) wegvalt, is er nog niets aan de hand.

Voor kerkSPOT heeft u geen specifieke technische kennis nodig. Wanneer u een brief kunt typen met een tekstverwerker dan bent u ook in staat om het beheer van kerkSPOT op u te nemen. Dus ieder die wil en er het hart en de tijd voor heeft, kan ingezet worden!

Binnen kerkSPOT kunt u meerdere accounts aanmaken en daarmee iedere persoon zijn/haar eigen verantwoordelijkheid geven. U kunt diverse gebruikersrollen instellen, waardoor persoon A alleen toegang heeft tot bijvoorbeeld de actualiteiten terwijl persoon B iedere week de nieuwste preek kan plaatsen. Door de taken juist te verdelen ontstaat er één kerkelijke redactie, bestaande uit vele handen. Daardoor  komt niet alle last op de schouders van één persoon te liggen, maar kan alles gezamenlijk gedragen worden.